„Musíme se vrátit zpět, ke kořenům. Odpovědět si na otázky, začít u sebe: Kdo jsem já? Proč tu jsem?“
– DEEPAK CHOPRA, KOUČ
Linii filmu vyprávíme i díky materiálům, které jsme měli možnost natočit v uplynulých letech s osobnostmi, z nichž některé už nežijí. Eugen Cernan, poslední astronaut, který chodil po Měsíci, legendární dobrodruh a mořeplavec Thor Heyerdahl, tvůrce legendární expedice KON-TIKI, Edmund Hillary – první lezec na vrcholu Everestu či vizionář a jeden z nejvýznamnějších spisovatelů sci-fi Sir Arthur C. Clarke. Jsme hrdí, že mezi respondenty je i Jane Goodallová, slavná bioložka, která jako první na světě nezvratně doložila schopnost zvířat užívat nástrojů a tím zcela překvalifikovat vnímání lidí v živočišné říši…
štáb
Petr Horký
Režie, scénář
Petr Horký
Režie, scénář
Petr Horký je známý především jako režisér cestopisných dokumentů, kterých má na kontě víc než 100 (např. cyklus Dobrodružství archeologie, Bonbónky světa, Miroslav Zikmund: Cesta staletím, Neznámá země, Alchymie bytí a Teleapatyka, seriál Umění oplodnění, několik dílů cyklu Na cestě…). Pořádá či spolupořádá cestovatelské a filmové přehlídky a festivaly (WorldFilm, BANFF, Neznámá země) a je rovněž autorem nebo spoluautorem mnoha knih (Století Miroslava Zikmunda, CestoSpisy, Albánie-kráska se špatnou pověstí, Sloni žijí do sta let, Neznámá země, Cuba Libre, Filmaři Hanzelka a Zikmund…).
Cestování po světě mu přineslo řadu krásných spoluprací, setkání či natáčení – s Thorem Heyerdahlem, Reinholdem Messnerem, Arthurem C. Clarkem, Erichem von Dänikenem, Edmundem Hillarym, Jamesem Lovellem a dalšími. Na české půdě spolupracuje Petr už dvě desítky let s Miroslavem Zikmundem, s nímž ho pojí nejen tvorba, ale i mezigenerační přátelství. V roce 2014 poslali do kin dokumentární film Století Miroslava Zikmunda, který se stal nejnavštěvovanějším dokumentárním filmem toho roku a byl nominován na Českého lva.
Miroslav Bárta
Vědecké teze, scénář
Miroslav Bárta
Vědecké teze, scénář
Prof. Mgr. Miroslav Bárta, Dr. je český egyptolog a archeolog, ředitel Českého egyptologického ústavu Univerzity Karlovy v Praze. Vede české výzkumy v Egyptě a Súdánu, těžiště jeho archeologické činnosti spočívá ve výzkumu lokalit stavitelů pyramid v Abúsíru nedaleko Káhiry. Je nositelem mnoha prestižních mezinárodních cen za svou činnost ve vědě (A. von Humboldt, Fulbright stipendium, cena Nadace Michela Schiff Giorgini), v letech 2003 a 2004 vyučoval na americké University of Pennsylvania, v roce 2014 byl Marylin a William K. Simpson endowed chair profesor na American University in Cairo.
Kromě Egyptologie, kde se mimo jiné zaměřuje na období stavitelů pyramid, historii a archeologii 3.tis.př.Kr., se dlouhodobě zabývá multidisciplinárním studiem fenoménu kolapsů, vzestupy a pády komplexních civilizací. Výsledkem jeho práce v této oblasti jsou spoluautorství a editorství publikací s názvy Něco překrásného končí (2008), Kolaps a regenerace (2011), Civilizace a dějiny (2013) nebo Povaha změny (2015). Jeho teorie, z nichž vychází i tento film, a jejich aplikace vzbudily velký zájem i na mezinárodních fórech OECD, v podnikatelské sféře či v poslanecké sněmovně Parlamentu ČR.
V roce 2016 vyšla jeho zatím poslední práce s titulem Příběh civilizace (Nakladatelství Academia), ve které nabízí odpovědi na mnohé otázky spojené s vývojem civilizací včera i dnes.
Pavel Otevřel
Kamera
Pavel Otevřel
Kamera
Michal Deliopulos
Zvuk
Michal Deliopulos
Zvuk
Petr Svoboda
Střih
Petr Svoboda
Střih
Ferdinand Mazurek
Kamera
Ferdinand Mazurek
Kamera
Ferda se narodil roku 1979 v Praze. Vystudoval Střední průmyslovou školu grafickou v Hellichově ulici – obor fotografie, poté studoval na pražské FAMU – obor kamera. V současné době se živí jako kameraman. Výtvarnému umění, hlavně malířství se věnuje již léta. Je členem výtvarné skupiny Mazačkáři a Secret Cross.
Filmová a televizní tvorba:
2017 Nerodič
2017 Dobrodružství archeologie
2016 Pravý rytíř
2016 Sádra
2016 Miluj mě, jestli to dokážeš
2016 Případ vraha – Uspávačka
2015 Přízraky
2014 Nevinné lži – díl Moje pravda
2014 Rybí legendy Jakuba Vágnera
2013 Nevinné lži – díl Pod hladinou
2013 Rozkoš (nominace na cenu Českého lva)
2012 Dva nula
2011 Nickyho rodina
2011 Soukromý vesmír
2009 Katka
2009 Báječná léta bez opony
2008 Legalizace.cz
Petr Jan Juračka
Kamera, grip, foto
Petr Jan Juračka
Kamera, grip, foto
Petr Jan Juračka je věděcký pracovník z Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy, kde se mj. věnuje profesionální fotografii mikrosvěta a vědy. Na svém kontě má již několik krátkých přírodovědných dokumentů, z nichž hned ten první zvítězil v soutěži Nadačního fondu NEURON o nejlepší popularizační video, což Petra dovedlo k tomu, že má v současné době vlastní popularizační pořad v televizi.
Kromě popularizace vědy a vlastního výzkumu na poli hydrobiologie se Petr velmi intenzivně věnuje leteckému filmu pomocí rádiem řízených dronů, s kterými poletoval na druhé nejvyšší hoře světa K2, ale také v Jižní Africe, v Alpách či v Ugandě.
Kristýna Drozdová
Výkonná producentka
Kristýna Drozdová
Výkonná producentka
Kristýna vystudovala bakaláře estetiky na Masarykově univerzitě v Brně, klasickou animaci na VOŠF Zlín a Magisterský obor Management audiovizuální tvorby na Filmové akademii Miroslava Ondříčka v Písku. Od dětství měla širokou škálu zájmů od malování, tance až po dobrodružný mushering (závody psích spřežení). Vždy narážela na komentáře starších: „Už by sis měla vybrat svůj obor“. V ten správný moment ji pedagog nasměroval na filmovou produkci, ve které úspěšně zúročuje všechny dosavadní zkušenosti, umělecký přehled a ekonomický nadhled.
Podílela se na filmech Fotograf, Rozkoš, Můj pes Killer, Laputa, Století Miroslava Zikmunda, Špunti na vodě a nejnověji i Civilizace.
Jiří Melzer
Koproducent
Jiří Melzer
Koproducent
Karel Janeček
Koproducent
Karel Janeček
Koproducent
Lenka Linhartová
Grafička
Lenka Linhartová
Grafička
grafická designérka, cestovatelka a autorka knihy Císař ve světě
Martin MAOK Tesák
Hudba k filmu
Martin MAOK Tesák
Hudba k filmu
Pavlína Procházková
PR servis
Pavlína Procházková
PR servis
PFX
Datamanagement, obrazová postprodukce
PFX
Datamanagement, obrazová postprodukce